1000 Miglia

La corsa piu bella del mondo !

Behoeft deze mythische race meer uitleg ? Dé mooiste classic car regularity race ter wereld. Ook de meest exclusieve race mét de meest exclusieve, onbetaalbare classic cars ter wereld aan de start in Brescia. Met bijhorende celebrity’s en toppiloten. Daar deel kunnen van uitmaken is redelijk onwezenlijk.

Het begint ieder jaar op dinsdag en woensdag met de technische scrutineering in de Fiera van Brescia. De mooiste, meest exclusieve, dikwijls legendarische automobielen worden er binnengeduwd.

Alle musea van elke zichzelf respecterende autoconstructeur vaardigen ieder jaar hun mooiste historische exemplaren af: Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Ferrari, Porsche, BMW, Jaguar en natuurlijk hoofdsponsor Mercedes-Benz met hun indrukwekkende armada. De legendarische MB 300 SLR “722” waarmee Sir Stirling Moss in 1955 alle records brak, wordt bijna jaarlijks aangesleept en de zuster auto rijdt regelmatig de race mee.

Naast de fabrieken komen dan vooral de Italianen maar ook veel Britten, Duitsers, Nederlanders, Belgen, Amerikanen, Japanners, Russen Argentijnen, Zwitsers, Russen, Spanjaarden etc. met hun mooiste historische bolides aangereden. Het is één groot classic car orgasme voor de liefhebber ! En de Fiera is het best bewaarde geheim van de ganse 1000Miglia : je kan er ongestoord van héél dichtbij al deze kunstwerken op wielen bewonderen; Niet zeggen dat Trust@Work u dat verteld heeft…

De sfeer in het oude stadscentrum van Brescia de dag van de start is ook onbeschrijfelijk en je moet het als toeschouwer eens meemaken om het te geloven.

De start zelf is ook iets magisch en dan ben je vertrokken voor een avontuur van ca. 1600 km langs Italië’ s mooiste routes en bezoek je op 3 dagen de mooiste antieke steden gelegen tussen Brescia en Rome. Je wordt aangemoedigd door letterlijk 100.000-den uitzinnige tifosi die enkel vragen om nog meer gas te geven, zelfs in het midden van de nacht. Verkeerd rijden tijdens de 1000Miglia is onmogelijk : als er geen volk meer langs de weg staat, ben je verkeerd gereden!

Je wordt ook 10.000 keer gefotografeerd en je slaapt maar enkele uren per nacht (4u à 5 u) als je niets tegen komt. Heb je mechanische pech dan is elk uur dat je verliest langs het parcours een uur dat je minder slaapt. Dus 2 u à 3 u slaap is niet ongewoon. Maar omdat je uitzonderlijk door alle historische centra mag racen van ad random: Firenze, Siena, Parma, Rome, San Marino, Ferrara, Pisa, Verona, Padova, Bologna, Perugia, Parma, Lucca, Rimini, etc vergeet je de vermoeidheid en wordt je voortgestuwd door de massa toeschouwers. Vergelijk het met een bergetappe in de Tour de France, maar dan voor historische race auto’s.

Het parcours varieert jaarlijks voor een deel maar een ander deel is jaarlijks identiek aan het originele tracé uit 1927 – 1957. En als je de finish begint te ruiken, worden de laatste uren richting Brescia afgemaald tegen hoge snelheid en met een brede grijns op het gezicht.

Onder luid applaus wordt er naar het finish podium gereden en nadien volgt de grote leegte, overweldigd door zoveel emoties.

Trust@Work heeft de 1000Miglia 3 keer als navigator uitgereden, de laatste keer net buiten de Top 100. Alle verhalen die je al gehoord hebt over de 1000Miglia kloppen! Ben je bij de gelukkigen der aarde om te mogen deelnemen aan deze mythische wedstrijd en je weet niet waaraan je te verwachten, neem dan contact met jch@trustatwork.be voor een spoedcursus 1000Miglia

La corsa piu bella del mondo !

Behoeft deze mythische race meer uitleg ? Dé mooiste classic car regularity race ter wereld. Ook de meest exclusieve race mét de meest exclusieve, onbetaalbare classic cars ter wereld aan de start in Brescia. Met bijhorende celebrity’s en toppiloten. Daar deel kunnen van uitmaken is redelijk onwezenlijk.

Het begint ieder jaar op dinsdag en woensdag met de technische scrutineering in de Fiera van Brescia. De mooiste, meest exclusieve, dikwijls legendarische automobielen worden er binnengeduwd.

Alle musea van elke zichzelf respecterende autoconstructeur vaardigen ieder jaar hun mooiste historische exemplaren af: Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Ferrari, Porsche, BMW, Jaguar en natuurlijk hoofdsponsor Mercedes-Benz met hun indrukwekkende armada. De legendarische MB 300 SLR “722” waarmee Sir Stirling Moss in 1955 alle records brak, wordt bijna jaarlijks aangesleept en de zuster auto rijdt regelmatig de race mee.

Naast de fabrieken komen dan vooral de Italianen maar ook veel Britten, Duitsers, Nederlanders, Belgen, Amerikanen, Japanners, Russen Argentijnen, Zwitsers, Russen, Spanjaarden etc. met hun mooiste historische bolides aangereden. Het is één groot classic car orgasme voor de liefhebber ! En de Fiera is het best bewaarde geheim van de ganse 1000Miglia : je kan er ongestoord van héél dichtbij al deze kunstwerken op wielen bewonderen; Niet zeggen dat Trust@Work u dat verteld heeft…

De sfeer in het oude stadscentrum van Brescia de dag van de start is ook onbeschrijfelijk en je moet het als toeschouwer eens meemaken om het te geloven.

De start zelf is ook iets magisch en dan ben je vertrokken voor een avontuur van ca. 1600 km langs Italië’ s mooiste routes en bezoek je op 3 dagen de mooiste antieke steden gelegen tussen Brescia en Rome. Je wordt aangemoedigd door letterlijk 100.000-den uitzinnige tifosi die enkel vragen om nog meer gas te geven, zelfs in het midden van de nacht. Verkeerd rijden tijdens de 1000Miglia is onmogelijk : als er geen volk meer langs de weg staat, ben je verkeerd gereden!

Je wordt ook 10.000 keer gefotografeerd en je slaapt maar enkele uren per nacht (4u à 5 u) als je niets tegen komt. Heb je mechanische pech dan is elk uur dat je verliest langs het parcours een uur dat je minder slaapt. Dus 2 u à 3 u slaap is niet ongewoon. Maar omdat je uitzonderlijk door alle historische centra mag racen van ad random: Firenze, Siena, Parma, Rome, San Marino, Ferrara, Pisa, Verona, Padova, Bologna, Perugia, Parma, Lucca, Rimini, etc vergeet je de vermoeidheid en wordt je voortgestuwd door de massa toeschouwers. Vergelijk het met een bergetappe in de Tour de France, maar dan voor historische race auto’s.

Het parcours varieert jaarlijks voor een deel maar een ander deel is jaarlijks identiek aan het originele tracé uit 1927 – 1957. En als je de finish begint te ruiken, worden de laatste uren richting Brescia afgemaald tegen hoge snelheid en met een brede grijns op het gezicht.

Onder luid applaus wordt er naar het finish podium gereden en nadien volgt de grote leegte, overweldigd door zoveel emoties.

Trust@Work heeft de 1000Miglia 3 keer als navigator uitgereden, de laatste keer net buiten de Top 100. Alle verhalen die je al gehoord hebt over de 1000Miglia kloppen! Ben je bij de gelukkigen der aarde om te mogen deelnemen aan deze mythische wedstrijd en je weet niet waaraan je te verwachten, neem dan contact met jch@trustatwork.be voor een spoedcursus 1000Miglia

Tags:
No Comments